معرفی نرم افزار های سازمانی

ساخت وبلاگ

مدیران سازمان ها قادرند با استفاده از گزارشات تدوین شده، در پیشرفت و همچنین پیشبرد اهداف سازمان نقش بسزایی داشته باشند که در این راستا وظایف تعریف شده برای مدیران به شرح زیر می باشد:

 شما می توانید برای بالابردن راندمان امور شرکت و سازمان خود از نرم افزار های سازمانی مثل نرم افزار فروش استفاده کنید.

مدیریت استراتژی های شرکت:

  • شناسایی
  • پیاده سازی اهداف

 

برنامه ریزی و تصمیم گیری:

  • بودجه بندی
  • برنامه ریزی سود
  • مدیریت جریان وجوه نقد

 

کنترل عملیات و مدیریت:

کنترل در سازمان ها دارای دو بخش عملیاتی و مدیریتی می باشند که مدیران عملیاتی شامل مدیر مالی، معاونت مالی مدیران و همچنین مدیران عملیاتی شامل مدیر تاسیسات، مدیر تولید و … می شوند که هر کدام دارای وظایف خاصی هستند.

 

تهیه صورت های مالی:

مدیران مالی سازمان ها و موسسات، با استفاده از دانش و تجربه خود و با استفاده از استاندارد های حسابداری و همچنین رعایت قوانین مالیاتی، اقدام به تهیه صورت های مالی می کنند. صورت های مالی نقش بسیار مهمی را در برنامه ریزی، تصمیم گیری، کنترل و مدیریت استراتژی بر عهده دارند.

 

هزینه ها و مدیریت استراتژی هزینه:

ایجاد بازار های رقابتی در شرکت ها باعث شد که تمامی مدیران به فکر تغییر و هماهنگی نگرش خود را با نگرش رقابتی باشند زیرا استراتژی رقابتی در شرکت امری بسیار مهمی است که شرکت را در راستای اهداف خود یاری می رساند.

موسساتی که از این استراتژی استفاده می کنند، به پیش بینی بازار و تغییرات احتمالی آن پرداخته و هم زمان به فرآیند تولید و محصولات خود نیز توجه می کنند. بنابراین می توان گفت که این استراتژی مستلزم ذهنی خلاق و ایده پرداز می باشد تا بتوان با یک نگرش دقیق و یکپارچه، به اهداف سازمان دست یافت.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d9%88-%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84%db%8c/

معرفی نرم افزار های سازمانی ...
ما را در سایت معرفی نرم افزار های سازمانی دنبال می کنید

برچسب : حسابداری امور مالی, نویسنده : roza roza01 بازدید : 131 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 3:42

موسسات سپرده گذاری، با هدف نگهداری اوراق بهادار و انتقال مالکیت اوراق بدون انتقال فیزیکی آن می باشد که از طریق انتقال اوراق از یک حساب به حساب دیگر، و به طور کلی سرعت بخشیدن به داد و ستد در بازار اوراق بهادار ایجاد شده اند.

ایجاد موسسات سپرده گذاری و نگهداری اوراق بهادار، با توجه به گسترش چشم گیر بازار های مالی و رشد حجم داد و ستد در بورس های اوراق بهادار، امری اجتناب ناپذیر بوده و باعث کاهش خطرات مربوط به تاخیر در تحویل، گم شدن، سرقت و جعل اوراق بهادار و صرفه جویی در وقت و هزینه نقل و انتقال اوراق شده و به افزایش کارایی تسویه و پایاپای و انتقال اوراق بهادار کمک می کند.

سیستم حسابداری

واسطه های بازار:

واسطه های بازار به عنوان نهاد های اجرایی و عملیاتی بازار اوراق بهادار، تمامی فعالیت های مربوط به عرضه اولیه اوراق و تضمین فروش آنها، مدیریت پرتفوی، انجام سفارش های خرید و فروش مشتریان، مشاوره و امور مربوط به تهیه، پردازش و انتشار اطلاعات داد و ستد اوراق بهادار و تنظیم عرضه و تقاضای اوراق بهادار در بازار را انجام می دهند.

برخی از مهم ترین واسطه های بازار را می توان به صورت زیر بر شمرد:

 

شرکت های تامین سرمایه (بانک های سرمایه گذاری):

این موسسات که در بازار اولیه فعالیت می کنند، قیمت گذاری، بازاریابی و فروش اوراق بهادار شرکت ها را در انتشار اولیه از طریق عرضه عمومی یا خصوصی بر عهده دارند.

موسسات مزبور، گاه بر اساس قرارداد متعهد می شوند که بخشی از اوراق بهادار شرکت را که فروش نرفته است، خریداری نمایند.

 

کارگزاران:

اشخاصی هستند که به عنوان واسطه بین خریداران و فروشندگان به داد و ستد اوراق بهادار می پردازند. کارگزاران به عنوان نماینده مشتری و به حساب مشتری، در مقابل دریافت کارمزد، به خرید و فروش اوراق بهادار می پردازند.

 

معامله گران:

معامله گران، واسطه های مالی هستند که به حساب خود اوراق بهادار می خرند و از موجودی سهام خود به مشتریان می فروشند یا اوراق بهادار آنها را خریداری می کنند.

معامله گران کارمزد دریافت نمی کنند بلکه از تفاوت قیمت خرید و فروش اوراق بهادار سود می برند.

 

مشاوران سرمایه گذاری:

مشاوران سرمایه گذاری نهاد هایی هستند که به اشخاص یا نهاد های دیگر در زمینه ارزش گذاری اوراق بهادار، سرمایه گذاری در اوراق بهادار و تهیه سبد سرمایه گذاری مشاوره می دهند.

 

بازار گردانان:

بازار گردانان از نهاد های مهم فعال در بورس های اوراق بهاداراند که با داشتن توان مالی و تخصص لازم، مسئولیت حفظ بازاری منظم و مداوم برای سهام خاصی را عهده دار می شوند.

در واقع بازارگردان با خرید و فروش سهام، به مقابله با عدم تعادل های موقت می پردازد و می کوشد تا عرضه و تقاضا را متعادل سازد.

به عبارت دیگر بازارگردان گاه در نقش خریدار، در مواردی که سهم خاص و مورد نظر خریدار ندارد و گاه در نقش فروشنده، چنان چه سهم خاصی فروشنده نداشته ولی خریداران بالقوه ای دارد، در بازار فعالیت می کند.

بازارگردان می تواند به عنوان یک کارگزار برای سفارش دهندگان خرید و فروش سهام را ” با استفاده از دفاتر خود که در آن سفارش خرید و فروش اوراق بهادار با قیمت های معین پیشنهادی ثبت شده است” انجام دهد یا به عنوان یک معامله گر، اوراق بهادار تعیین شده را برای موجودی خود معامله کند.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d9%87%d8%a7%d8%af-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c/

معرفی نرم افزار های سازمانی ...
ما را در سایت معرفی نرم افزار های سازمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : roza roza01 بازدید : 220 تاريخ : جمعه 27 خرداد 1401 ساعت: 20:02

چطور رزومه کاری آنلاین بنویسیم؟ این سوالی است که قبل از هر چیز باید پاسخ داده شود. مهم ترین دلیل این است که تمامی فرآیندهای کاریابی آنلاین شده اند. بنابراین خودتان را برای یادگیری نحوه ساخت یک رزومه آنلاین حرفه ای آماده کنید. برای کارفرما مهم است که شما چقدر به روز هستید و تا چه حد با تکنولوژی پیش می روید. به همین خاطر شما باید رزومه کاغذی را فراموش کنید و یک رزومه کاری آنلاین داشته باشید.

 

روش رزومه نویسی آنلاین

برای این که در مسیر رزومه نویسی حرفه ای قدم بگذارید بهتر است از سایت های رزومه ساز استفاده کنید. رزومه ساز  برای شما امکان ساخت رزومه آنلاین را فراهم آورده است. پس از تکمیل فرم رزومه،  به شما امکان دانلود فایل رزومه در قالب word و PDF (در صورتی که بخواهید فایل خودرا برای استخدام کننده ایمیل کنید از این روش استفاده کنید) و همچنین امکان استفاده آنلاین را می دهد.(در انتهای مراحل ساخت رزومه به شما لینک مخصوص به شما داده می شود که می توانید آن لینک را برای کارفرما ارسال کنید تا او رزومه آنلاین شما را مشاهده کند)

نکته مهم در استخدام، متفاوت بودن شما از سایر کارجویان است. مزیت یک رزومه آنلاین ایجاد تفاوت است چرا که بسیاری از افراد آگاهی و شناختی نسبت به این تکنولوژی ندارند و نمی دانند چگونه رزومه کاری بنویسند و با روش ساخت و به روز رسانی یک رزومه آنلاین آشنایی ندارند و این شما را یک قدم به استخدام شدن نزدیک تر می کند.

استفاده از اتوماسیون اداری، نرم افزار بایگانی، نرم افزار فروش  و تقویم آنلاین و… برای سازمان ها پیشنهاد می شود.

امکان دیگری که سایت رزومه ساز در اختیار کاربران قرار داده، نمایش رزومه شما در گوگل در صورت تأیید شما است.

البته نگران نمایش اطلاعات شخصی خود (مانند شماره همراه، آدرس منزل، وضعیت تأهل و غیره) نباشید. چرا که اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس شما نمایش داده نخواهد شد، مگر آنهایی که خود انتخاب کرده باشید. عمدتاً کاربران سایت رزومه ساز از گزینه نمایش ایمیل استفاده می کنند. این کار باعث می شود مدیر استخدام یا کارفرمایی که رزومه شما را از طریق گوگل مشاهده و انتخاب کرده است، امکان ارتباط با شما داشته باشد.

کاربرد دیگر این مدل از رزومه، زمانی است که در بین مردم هستید، به عنوان مثال می خواهید در نمایشگاهی تخصصی به فردی رزومه خود را ارائه دهید، به راحتی می توانید با جستجوی نام خود (به عنوان مثال: رزومه علی محمدی) در موتور جستجوگر گوگل، رزومه آنلاین خود را مشاهده کنید. البته بهتر است یک نسخه دانلود شده از رزومه برای مواقعی که امکان دسترسی به اینترنت نیست، داشته باشید.

رزومه آنلاین

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%a8%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3%db%8c%d9%85%d8%9f/

معرفی نرم افزار های سازمانی ...
ما را در سایت معرفی نرم افزار های سازمانی دنبال می کنید

برچسب : رزومه استاندارد, نویسنده : roza roza01 بازدید : 149 تاريخ : يکشنبه 15 خرداد 1401 ساعت: 0:16

به دلیل درنظر نگرفتن دارایی‌های انسانی ایرادهای زیر بر سیستم حسابداری سنتی وارد است:

  1.  بهای تمام شده منابع انسانی، هزینه تلقی می‌شود: انتقاد از این موضوع یکی از عوامل رشد و توسعه حسابداری منابع انسانی به شمار می‌رود. این امر موجب عدم تطابق هزینه‌ها و درآمدها در دوره‌های مالی منتٿع از آن می‌شود.
  2.  کمبود اطلاعات لازم برای اتخاذ تصمیمات صحیح در زمینه برنامه‌ریزی و کنترل: همانطور که مدیران به منظور اداره کارآمد سازمان تحت مدیریت خود به اطلاعاتی در مورد وضعیت مالی، سطح تولید، هزینه‌های تولید و… نیازمندند، به اطلاعاتی در مورد نیروی انسانی به منظور تخصیص کارآمد منابع انسانی و استفاده بهینه از این منابع درجهت بازدهی بهتر نیزنیازمند هستند. این موضوع به عنوان یکی از نقاط ضعٿ سیستم حسابداری سنتی درجهت شکل‌گیری و توسعه حسابداری منابع انسانی که ٿراهم‌کننده اطلاعات مورد نیاز مدیران بود مورد توجه محققان قرار گرفت.
  3.  عدم امکان تفکیک میان بهای تمام شده منابع انسانی و هزینه‌های مربوط به این منابع: به عبارتی در سیستم‌های حسابداری مرسوم، اشاره چندانی به مبالغ سرمایه‌گذاری شده بر منابع انسانی، مخارج کارمندیابی،‌ آموزش ، استقرار و انتصاب، جایگزینی و… نمی‌شود و اطلاعاتی درجهت تعیین بهای تمام شده منابع انسانی به طور واضح در اختیار مدیران قرار نمی‌گیرد.

 

باید توجه داشت که امروزه هدف شرکت‌ها تنها کسب سود نیست، بلکه پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی (موضوع حسابداری مسئولیت‌های اجتماعی) در کنار بخش دولتی از اهداف فعالیت بخش خصوصی به شمار می‌رود.

همانطور که شرکت‌ها در جهت حٿظ منابع محیط زیست درجهت پرورش و ارتقای توسعه منابع انسانی تلاش کنند. متأسفانه صورت‌های مالی سنتی هیچ‌گونه اطلاعاتی در زمینه مشارکت در مسئولیت‌های اجتماعی در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد.

 

دلایل توسعه حسابداری منابع انسانی:

توسعه حسابداری منابع انسانی را می‌توان به عنوان یک پاسخ و واکنش به تغییرات و گسترش در سطح کلان (اجتماعی) و در سطح خرد (شرکت‌‌ها) مورد بررسی قرار داد. امروزه اٿزایش اهمیت دارایی‌ها‌ی نامشهود سبب شده که این دارایی‌ها نسبت به دارایی‌های مشهود نقش مؤثرتر و مهم‌تری در ایجاد ثروت و رفاه عمومی داشته باشد.

1ـ سطح کلان:

دو عامل مهم در سطح کلان که در توسعه حسابداری منابع انسانی تأثیر گذاشت عبارتند از:

  •  تغییر الگوهای تولید، سازماندهی کار و الگوهای استخدامی.
  •  تغییر در قوانین و مقررات حکومتی، شرکتی و نیز اشخاص (عرف )

برای تبدیل تاریخ میلادی به شمسی استفاده از تقویم آنلاین یار پیشنهاد می شود.

2ـ سطح خرد:

عوامل زیر از عوامل توسعه حسابداری منابع انسانی در سطح خرد هستند:

  1.  بهتر کردن مدیریت منابع انسانی
  2.  غلبه بر مشکلات به وجود آمده از اندازه‌‌گیری دارایی‌های نامشهود
  3.  غلبه بر مشکلات موجود درفراهم کردن اطلاعات کافی برای سرمایه‌گذاران در صورت‌های سنتی
  4.  توجه به کارکنان به عنوان دارایی‌ها برای تفکیک مسئولیت‌های اجتماعی بین بخش خصوصی و عمومی
  5.  برای شکل دادن شرکت و بهترکردن تصویر آن
  6.  برای نگهداری نیروی کار صلاحیت‌دار
  7.  برای جلب کارمندان آتی

بسیاری از کانون‌های مدیریتی، صرفاُ یک یا دو دلیل از دلایل فوق را برای حسابداری منابع انسانی دارا هستند. اما واضح است که رابطه شدیدی بین حسابداری نیروی انسانی داخلی و خارجی وجود دارد و گاهی اوقات ممکن است یکی پیش‌نیاز دیگری شود.به طور مثال اگر شرکتی تصمیم به انتشار یک گزارش اجتماعی بگیرد لازم است شاخص‌هایی را که در این گزارش اجتماعی مطرح می‌شوند را اندازه‌گیری کند. با اندازه‌گیری این شاخص‌ها، مدیران دانش بیشتری نسبت به سازمان تحت سرپرستیشان به دست می‌آورند. در این فرایند، مدیریت سازمان زمینه‌هایی که امکان رشد و بهترشدن را دارا هستند، مشخص می‌کند. این همان مدیریت منابع انسانی است.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

معرفی نرم افزار های سازمانی ...
ما را در سایت معرفی نرم افزار های سازمانی دنبال می کنید

برچسب : حسابداری امور مالی, نویسنده : roza roza01 بازدید : 113 تاريخ : يکشنبه 8 خرداد 1401 ساعت: 15:25

نامه در اصطلاح عبارت است از مکاتباتی که با هدفی معین و مشخص بین اشخاص حقیقی و یا حقوقی به منظور برقراری ارتباط مبادله می گردد . واژگان دیگری نیز در نوشتار اداری مطرح می شود که عبارتند از:

  • دستخط: یا دست نوشته که عبارتست از نوشته ای که توسط شخص نوشته شده است و در ادارات؛ همانند یادداشت برای تسریع در کارها استفاده می شود. در ادارات قدیم به علت نبود ماشین های تایپ نامه ها توسط مستوفیان و دبیران نوشته شده و توسط صاحب منصبان امضا می شد. در برخی موارد نیز برای بیان اهمیت و اعتبار، صاحب منصبان خودشان نامه را تحریر و امضا می نمودند.
  • مکتوب: به هر نوشته ای بصورت کلی مکتوب می گویند که در حیطه این درسنامه به تمامی نوشتار اداری مانند صورت جلسات، صورت حساب ها، گزارش ها، نامه ها، یادداشت ها، احکام، دستورالعمل ها، اساس نامه ها، آیین نامه ها و دفاتر اداری و سایر نوشتار مرسوم در ادارت اطلاق می گردد.

 

مشخصات نامه های اداری :

برای نامه های اداری ویژگی های تعریف شده است که بر اساس آن می توان به یک نامه عنوان نامه اداری اطلاق کرد. ویژگی هایی که باعث شناخته شدن نامه های اداری از سایر انواع نامه ها می گردند عبارتست از:
شماره، تاریخ، عنوان واحدهای گیرنده و فرستنده، موضوع نامه، نام و عنوان امضاکننده نامه و در نهایت امضای نامه توسط یک شخص با صلاحیت. نامه های ارباب رجوع در ابتدای ورود به اداره، برخی از ویژگی ها مانند شماره نامه را ندارد، اما با ورود به اداره و شماره شدن توسط دبیرخانه آنلاین اداره به یک نامه اداری مبدل می شود.

 

اجزای نامه های اداری :

هر نامه اداری از پنج بخش زیر تشکیل می شود: سرلوحه، عناوین )گیرنده، فرستنده و موضوع( نامه، متن نامه، امضای نامه و گیرندگان رونوشت که بدون هریک از این بخش ها، نامه اداری ناقص خواهد بود.

  • سرلوحه نامه: سرلوحه نامه که گاهی به غلط سربرگ نامیده می شود، عموما بخش بالایی نامه اداری است که در آن آرم الله، عبارت جمهوری اسلامی ایران، نام وزارت خانه و موسسه یا سازمان، بسمه تعالی، شماره، تاریخ و پیوست نامه است. بر اساس استاندارد شماره ۳۷۹ موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران سرلوحه عبارت از آرم جمهوری اسلامی و نوشته های زیر آن است که در بالا و سمت راست کاغذ و تاریخ، شماره و پیوست که به ترتیب در بالای سمت چپ کاغذ قرار دارد.

 

  • عناوین نامه: عنوان گیرنده نامه، فرستنده نامه و موضوع نامه در این بخش قرار دارد. بر اساس مصوبه دفتر تشکیلات و روش های سازمان امور اداری و استخدامی کشور در سال ۱۳۵۵ ، مقرر گردید خطاب نامه ها شامل به، از و موضوع باشد. اما پس از انقلاب اسلامی، بدلیل شباهت آن به مراتب نامه های نظامی و وجود حالت آمریت در آن، این روش حذف گردید، اما هنوز هم بسیاری از ادارات از این روش در خطاب نامه ها استفاده می نمایند.

 

  • متن نامه: متن نامه مهم ترین بخش نامه است، شرح مطالبی که در ارتباط با موضوع نامه نوشته می شود و در حقیقت هدف نامه است. متن نامه شامل سه بخش مقدمه، پیکره و نتیجه است که بطور نامرئی در هم تنیده شده و به هم مربوط می شوند .
    امضای نامه: رکن اساسی هر نامه امضای نامه است، چراکه بدون آن نامه سندیت ندارد و نمی تواند در جریان کار قرار گیرد. ضمنا مسئولیت اصلی محتویات نامه بر عهده امضاکننده نامه است و به عنوان سندی است که وی مسئولیت های آن را بر عهده می گیرد. بخش امضا نیز شامل نام و نام خانوادگی نویسنده نامه و در سطر بعدی آن عنوان سازمانی وی است. در ادامه نیز شکل امضای نویسنده است که ترکیبی از نام و خطوط است.

 

  • گیرندگان رونوشت: برای اطلاع واحدهای سازمانی و اشخاصی که موضوع نامه به آنها مربوط می باشد و یا به نظر نویسنده بهتر است در جریان چنین مطلبی قرار گیرند، از رونوشت نامه استفاده می شود که پایین تر از امضای نامه و در سمت راست نامه ذکر می گردد.

 

  • اندازه و ابعاد نامه : نامه های اداری بر اساس میزان محتوی نامه در دو قطع کوچک و بزرگ انتشار می یابند، معمولا نامه های تا پنج سطر محتوی در نامه های قطع کوچک ( A5) و نامه های حاوی مطالبی بیشتر از پنج سطر در نامه هایی با سربرگ بزرگتر ( A4 ) منتشر می گردند. موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران دو قطع A3 برای انتشار جدول ها، نمودارها و صورت های مالی و A6 برای یادداشت اداری مصوب نموده است. آنچه در خصوص اندازه کاغذهای اداری قابل ذکر است تناسب بین طول کاغذهای کوچکتر با عرض کاغذهای بزرگتر )طول کاغذ –A5 عرض کاغذ A4 و بالعکس(. ضمنا استفاده از کاغذهای استاندارد به سه منظور : استاندارد واحد در مکاتبات اداری، سهولت در بایگانی اسناد و جلوگیری از ضایعات کاغذ در هنگام برش صورت می گیرد.

منبع: وبلاگ یار

https://blog.yar.cloud/%d8%a2%db%8c%db%8c%d9%86-%d9%86%da%af%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d9%85%da%a9%d8%a7%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

معرفی نرم افزار های سازمانی ...
ما را در سایت معرفی نرم افزار های سازمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : roza roza01 بازدید : 113 تاريخ : شنبه 7 خرداد 1401 ساعت: 1:06